Lapti & Urano

Rakennusliike Lapti on vahva suomalainen rakennusalan yhtiö, joka keskittyy asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen Suomessa. Heidän verkkosivuillaan on valtavasti tietoa, mutta he ovat ymmärtäneet yhden oleellisen asian: asiakkaan on voitava ottaa yhteyttä juuri sillä tavalla, jolla hän sillä hetkellä haluaa. Olipa se puhelin, sähköposti tai chat-keskustelu.

Olemme tehneet yhteistyötä Laptin kanssa chat-palveluiden osalta jo vuosien ajan. Haastattelimme Laptin digitaalisen markkinoinnin kehityspäällikkö Kalle Lähteenojaa:

 

Miten hyödynnätte chat-palvelua verkkosivuillanne?

Käytämme UraChat-palvelua kotisivuillamme asuntomyyntiin liittyvillä sivuilla. Haluamme tarjota asiakkaillemme ja asunnoista kiinnostuneille kattavasti erilaisia tapoja ottaa yhteyttä ja kysyä lisätietoja. Osa ihmisistä soittaa mieluiten puhelimella, osa haluaa lähettää sähköpostia ja osa kokee chatin luonnollisimmaksi tavaksi lähestyä. On tärkeää, että asiakasta voidaan palvella tavalla, joka tuntuu hänelle luontevimmalta.

 

Kuinka päädyitte kokeilemaan chat-palvelua?

Päätimme pilotoida ulkoistettua UraChat-palvelua Uranon kanssa muutaman kuukauden ajan, testataksemme kuinka paljon chatin kautta tulee yhteydenottopyyntöjä ja keskusteluja. Tämän jälkeen päätimme jatkaa palvelun käyttöä ja kehittää asiakaspalvelua yhdessä Uranon kanssa - ja tämä yhteistyö jatkuu edelleen.

 

Mitä hyötyä palvelusta on ollut?

Lapti myy hyvin monipuolisesti erilaisia asuntokohteita ympäri Suomen, aina Oulusta Helsinkiin. Kotisivuillamme on hyvin paljon tietoa asuntoyhtiöistä ja asunnoista. UraChat-palvelussa Uranon chat-asiakaspalvelijat pystyvät nopeasti ja joustavasti auttamaan asiakkaita vaihtelevissa tilanteissa, kuten esimerkiksi auttamaan asiakasta löytämään tämän kriteereihin sopivan asuntoyhtiön ja asunnon tai etsimään tarvittavan tiedon asuntoesitteestä asiakkaan puolesta. Tarvittaessa chatin kautta saatu yhteydenottopyyntö ohjataan asuntomyyjillemme. Chatin avulla asiakas saa nopeasti hyvää palvelua ja asuntomyyntimme liidejä.

 

Millaista palautetta olette saaneet myyjiltänne Uranon ulkoistetusta UraChat-palvelusta?

Uranon chat-asiakaspalvelijoiden tapaa palvella asiakkaitamme on kehitetty pitkäjänteisesti jo useamman vuoden ajan yhdessä asuntomyyjiemme kanssa. Yhteisissä kehityspalavereissa käydään läpi chat-keskusteluja ja chatin kautta tulleita liidejä, missä on onnistuttu ja mitä voisi tehdä paremmin. Yhteistyö sujuu hyvin ja tekemisestä on hiottu erittäin hyvin toimivaa.

 

Kuinka yhteistyönne Uranon kanssa on sujunut?

Uranon kanssa yhteistyö on sujunut alusta asti hyvin, erilaisten pienten kehityskohteiden edistäminen on mutkatonta ja kaikki toimii.

 

Onko toiveenne ja tarpeenne huomioitu?

Kaikki tarpeet ja toiveet, mitä meillä on ollut, on otettu hyvin huomioon eikä mikään asia ole tuottanut ongelmia. Ei ole kertaakaan tullut tilannetta, että Uranon kanssa ei olisi saanut asioita ratkaistua.

 

Kuinka hyvin Uranon chattaajat osaavat palvella asiakkaitanne?

Uranon chattaajat palvelevat hyvin ja yhteisistä kehityspalavereista on huomannut, että palvelua myös halutaan jatkuvasti kehittää. Jos jotakin korjattavaa esimerkiksi vastaamistavassa on huomattu, niin asioita on heti korjattu.

 

Mitä sanoisit niille, jotka pohtivat chat-palvelun aloittamista omilla verkkosivuillaan?

Monet ovat varmasti pohtineet chat-palvelun hyödyntämistä joko chatbotin tai LiveChatin muodossa - tai kumpaakin. Riippuu täysin yrityksen alasta ja tarjoomasta, mikä vaihtoehto on sopivin. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan UraChattia, ainakin sopivan pituisen testijakson ajaksi, jonka aikana tuloksia pystyy järkevästi arvioimaan. Meidän kohdallamme UraChat on ollut oiva ratkaisu.

 

Tutustu Laptin palveluihin: www.lapti.fi
  • Noblessa

    "Olimme positiivisesti yllättyneitä siitä, kuinka hyvin ja ammattitaitoisesti Uranon chattaajat osaavat vastata asiakkaidemme vaikeisiinkin kysymyksiin verkkosivuillamme."

    - Ari Arminen, maajohtaja

    Lue referenssi 
  • Levi Hotel Spa

    "Pidän erittäin paljon meidän asiakkuuttamme hoitavista henkilöistä ja heidän osaamisestaan, kohteliaisuudestaan ja asiakaslähtöisyydestään."

    - Sanna Lehtonen, toimitusjohtaja

    Lue referenssi 
  • Finnsat

    "Olemme saaneet valtavasti enemmän liidejä Uranon chat-palvelun avulla."

    - Jarkko Kankaanpää, toimitusjohtaja

    Lue referenssi 
  • Jungheinrich

    "Olemme saaneet chatin kautta tarjouspyyntöjä, myyntiliidejä ja jopa huoltopyyntöjä."

    - Mika Laatikainen, toimitusjohtaja

    Referenssihaastattelu 

Ota yhteyttä