PJ Control & Urano

PJ Control Oy on automaation, sähkötekniikan ja pneumatiikan asiantuntija. Palveluita ovat muun muassa tuotemyynti, suunnittelu, asennukset ja järjestelmien ohjelmointi. PJ Control Oy käyttää alan parhaita komponenttitoimittajia. Alan ammattilaiset löytävät asiakkaille parhaat ratkaisut nopeasti ja kun hankinnat keskitetään, niin kustannussäästöjä syntyy lisää. PJ Control Oy:n liikevaihto on noin 7 miljoonaa euroa. UraChat-palvelu on tuonut heille merkittävästi lisää tarjouspyyntöjä ja myyntiä.
PJ Control Oy:n myyntijohtaja Mikko Pokki kokee yrityksen hyötyneen UraChatille ulkoistetusta chat-palvelusta.
Alussa olimme skeptisiä, että toimiiko se. Chatin tehokkuus yllätti kuitenkin positiivisesti. Vuoden kokemus on, että chat-palvelu on erittäin fiksua ja toimivaa. Olemme saaneet useita uusia asiakkaita ja kauppaa on tullut viikottain.
Pokki kokee, että chat-palvelun avulla voidaan tehokkaasti palvella asiakkaita myös teknisten komponenttien ja järjestelmien myynnissä. Chat-myyjän oma osaaminen toimialasta ei ole välttämätöntä:
Asiakkaat ymmärtävät, että chat-myyjä ei ole asiantuntija. Yhteistyö toimii, kun on ammattitaitoa chatin pyörittämiseen, osaa esittää tarkentavia kysymyksiä ja hallitsee asiakaspalvelun. Me hoidamme kuitenkin alan ammattilaisina myynnin loppuun; Mikko Pokki kertoo.
PJ Control Oy aloitti yhteistyön Uranon kanssa joustavalla kokeilujaksolla.
UraChatin käyttöönotto oli yllättävän helppoa ja yksinkertaista. Kolme chat-myyjää perehdytettiin paikan päällä noin puolen päivän ajan yrityksen toimintaan ja tuotteisiin. UraChat-palvelu avattiin sen jälkeen verkkosivuilla nopeasti ja yhteistyötä on kehitetty koko ajan paremmaksi.
Lähes heti kassavirta oli positiivinen. Seurasimme tarkasti chatista saatujen liidien arvoa ja näimme, että myyntiä syntyi välittömästi.
Chat-kanavan kautta saatuihin yhteydenottopyyntöihin on helpompi valmistautua kuin puhelimitse tulleisiin, joten asiakaspalvelun laatukin on samalla parantunut. Tällä hetkellä PJ Control Oy:n sivuilla käydään sata chat-keskustelua kuukaudessa. Näistä noin puolet on kaupallisesti merkittäviä yhteydenottoja.
Asiakkaat ovat suhtautuneet UraChat-palveluun erittäin myönteisesti. Tarjoamme asiakkaillemme monia kanavia ottaa yhteyttä, monille chat on näistä helpoin ja luontaisin tapa.
Myös PJ Controlin myyjät ovat kokeneet chatin hyväksi:
Myyjämme ovat tyytyväisiä, kun tarjouspyyntöjä satelee tämän tästä. Merkittävää on myös se, että se on vähentänyt puheluita. Kun keskeytyksiä tulee päivän aikana vähemmän, on toimintakin tehokkaampaa.
Mikko Pokki rohkaisee kaikkia UraChatin kokeilemiseen
Chatti toimii kaikilla, joilla on kotisivut. Se madaltaa kynnystä kysyä apua ja ottaa yhteyttä. Nykypäivänä kukaan ei jaksa enää etsiä ja surffailla yritysten sivuilla kauaa. Chat-palvelusta on helppo kysyä nopeasti mitä kaipaa. Ja se toimii lähes kaikilla toimialoilla.
Tutustu PJC:n palveluihin: www.pjc.fi
  • Noblessa

    "Olimme positiivisesti yllättyneitä siitä, kuinka hyvin ja ammattitaitoisesti Uranon chattaajat osaavat vastata asiakkaidemme vaikeisiinkin kysymyksiin verkkosivuillamme."

    - Ari Arminen, maajohtaja

    Lue referenssi 
  • Levi Hotel Spa

    "Pidän erittäin paljon meidän asiakkuuttamme hoitavista henkilöistä ja heidän osaamisestaan, kohteliaisuudestaan ja asiakaslähtöisyydestään."

    - Sanna Lehtonen, toimitusjohtaja

    Lue referenssi 
  • Finnsat

    "Olemme saaneet valtavasti enemmän liidejä Uranon chat-palvelun avulla."

    - Jarkko Kankaanpää, toimitusjohtaja

    Lue referenssi 
  • Jungheinrich

    "Olemme saaneet chatin kautta tarjouspyyntöjä, myyntiliidejä ja jopa huoltopyyntöjä."

    - Mika Laatikainen, toimitusjohtaja

    Referenssihaastattelu 

Ota yhteyttä