Miksi livechat-palvelua kannattaa kokeilla? 

Pidit tai et, niin chat-palvelu on tullut jäädäkseen. Pikaviestittely on helppo ja nopea tapa hoitaa asioita, saada vaivatta tietoa ja välittää nopeasti yhteydenottopyyntöjä. Ja asiakkaasi rakastavat sitä. 

Livechat-palvelu säästää aikaa ja hermoja 

Kun asiakas etsii verkossa uutta tuotetta, palvelua tai vaihtoehtoista toimittajaa nykyiselle kumppanille, niin hän tekee sen Googlen avulla ja saa eteensä listan vaihtoehdoista. Listaa silmäillään pari sekuntia ja sitten klikataan yrityksen kotisivulle. Sivut viehättävät tai eivät. Sieltä saadaan haluttu tieto heti tai ei lainkaan. Tiedon etsimiseen käytetään sekunteja. Jos asiaa ei saa hoidettua heti ja vaivatta, niin sitten palataan takaisin Googlen listaan ja kokeillaan jotain toista vaihtoehtoa. Aikaa ei ole. Chat on kätevä tapa kysyä haettua ratkaisua ja jättää viesti tai yhteydenottopyyntö. Chat lopettaa goolettamisen. 

Chat mahdollistaa yhteydenpidon, kun asiakkaasi ei voi puhua 

Olemme tarjonneet ulkoistettua chat-palvelua asiakkaillemme reilun neljän vuoden ajan. Erittäin usein potentiaalinen asiakas, joka tulee keskustelemaan chatiin tekee sen siksi, että hän ei viitsi nähdä vaivaa ja soittaa puhelimella tai etsiä yhteydenottolomaketta. Hyvin usein hän aloittaa chat-keskustelun myös siksi, että hän on kokouksessa, seminaarissa, junassa tai muussa tilanteessa, jossa yksinkertaisesti on hankalaa, ellei jopa mahdotonta puhua. Lähes puolet chat-keskusteluista käydään mobiililaitteilla ja usein liikkeellä ollessa. 
Livechat-palvelu onkin yksi parhaista tavoista palvella ja auttaa asiakasta. Se on erittäin tehokas tapa myydä enemmän. Nopea ja ammattitaitoinen chat-palvelu viestii, että haluatte palvella asiakkaitanne hyvin ja kaikissa tilanteissa ja kaikissa kanavissa.   
 

Chat säästää asiakaspalvelun kustannuksissa 

Tuotteita tai palveluja myyvälle yritykselle chat on välttämätön työkalu asiakaspalvelun laadun parantamisessa. Laadun lisäksi kustannustehokkuus kasvaa. Asiakaspalvelu nopeutuu, puhelujen ja sähköpostien määrä laskee ja yksi asiakaspalvelija kykenee tarvittaessa palvelemaan useaa asiakasta samanaikaisesti. Kaikki hyötyvät ja tuotto kasvaa.  

Chat-palvelun avulla myyt enemmän 

Kyse ei ole siitä onko chatista hyötyä. Varmasti on. Myynti tulee kasvamaan. Ja mikä parasta, chat-palvelun tehoa on helppo mitata. Lisääntyneet yhteydenotot, liidit ja tarjouspyynnöt ovat liikevaihdon lisäksi hyviä mittareita monilla b2b-aloilla ja ne on helposti laskettavissa. Nopeutunut asiakaspalvelu, verkkokaupassa ostavan asiakkaan neuvominen ja lisämyynti ovat myös helposti todennettavissa. Suuremmat kertaostot, sitoutuneemmat asiakkaat ja tyytyväiset kumppanit takaavat myynnin kasvun. 

Chatin avulla palvelet useampia asiakkaita samanaikaisesti 

Chattaaminen on nopeaa. Yksi asiakaspalvelija tai asiantuntija kykenee keskustelemaan ja palvelemaan useita asiakkaita samanaikaisesti. Se nopeuttaa palveluprosessia ja pienentää kustannuksia. Asiakkaat eivät halua odottaa vuoroaan tai kuunnella huonoa taustamusiikkia. He haluavat yksilöllistä palvelua. Tässä chat-palvelu on ylivertainen kanava. Moni ei halua enää soittaa puhelimella, mutta chattaaminen on luontevaa ja sen voi tehdä missä tahansa. 

Chatin avulla purat paineita 

Kiukkuinen asiakas on vaarallinen. Pettynyt asiakas olisi hyvä saada tyytyväiseksi mahdollisimman pian. Chat on tähän erinomainen väylä. Välillä vaan sattuu ja tapahtuu ja silloin joku asiakas saattaa suivaantua. On paljon parempi, että ko. asiakas tulee chattiin purkamaan pahaa mieltään, kuin että hän tekee sen sosiaalisessa mediassa. Hyvin hoidetussa chat-keskustelussa asiakas rauhoittuu ja paha mieli saadaan laantumaan. Parhaimmillaan asiakas saadaan entistä tyytyväisemmäksi. Nopeasti ja helposti.  

Chatin käyttöönotto on vaivatonta 

Chat on helppo aloittaa. Kotisivuille asennettava koodi ja chatin ulkoasun rakentaminen onnistuvat hetkessä keneltä tahansa. Jos yrityksellä ei ole henkilökuntaa, joka voi oman työn ohessa tai kokoaikaisesti hoitaa chat-palvelua, on ulkoistaminen Uranolle helppo ja nopea ratkaisu. 

Kokeilu on edullista, riskitöntä ja heti tuottavaa 

Chat-palvelu kannattaa aloittaa nyt, eikä joskus tulevaisuudessa. 

Urano Oy on erikoistunut asiakkaiden myynnin kasvattamiseen. Tarjoamme markkinoiden parhaat chat-palvelut, tuotamme liidejä ja koulutamme asiantuntijanne huippumyyjiksi. Kaikissa kanavissa. 
 
Chat-palvelun aloittaminen kanssamme on helppoa, sillä me opastamme vaihe vaiheelta käyttöönotossa ja olemme tukenanne aina. Halutessasi voitte myös ulkoistaa koko prosessin meille, jolloin ammattitaitoiset chat-myyjämme palvelevat asiakkaitanneAloitamme palvelun aina pilottijaksolla, jonka aikana chatin hyödyt on mitattavissa. Etukäteen ei siis tarvitse sitoutua pitkiin sopimuksiin. Jatkat palvelua vain, jos olet tyytyväinen ja siitä on ollut hyötyä. Se on reilua ja järkevää. 

Ajankohtaista

Enemmän irti chatboteista

Kuka haluaa asioida koneen kanssa?

Yllättävän moni, jos kone toimii ja sen käyttö on tehty mielekkääksi ja hyödylliseksi.
Livechatin avulla saadaan keskimäärin 3-4 kertaa enemmän keskusteluja ja liidejä chatbotteihin verrattuna. Botin ehdoton etu on kuitenkin se, että se toimii väsymättä, ilman taukoja ja ilman palkkaa.. [Lue lisää]

Miksi livechat-palvelua kannattaa kokeilla?

Pidit tai et, niin chat-palvelu on tullut jäädäkseen. Pikaviestittely on helppo ja nopea tapa hoitaa asioita, saada vaivatta tietoa ja välittää nopeasti yhteydenottopyyntöjä. Ja asiakkaasi rakastavat sitä.. [Lue lisää]

Mitä chatissa ei kannata tehdä?

Vaikka olisit kuinka ratkaisukeskeinen ja positiivinen, niin joskus on hyvä pohtia myös sitä missä voidaan mokata. Tapoja ja paikkoja on varmasti paljon, mutta keskitytään tässä muutamaan asiaan, joita ei chat-palvelussa kannata tehdä – edes huumorimielessä.. [Lue lisää]