PJ Control Oy

PJ Control Oy on automaation, sähkötekniikan ja pneumatiikan asiantuntija. Palveluita ovat muun muassa tuotemyynti, suunnittelu, asennukset ja järjestelmien ohjelmointi. PJ Control Oy käyttää alan parhaita komponenttitoimittajia. Alan ammattilaiset löytävät asiakkaille parhaat ratkaisut nopeasti ja kun hankinnat keskitetään, niin kustannussäästöjä syntyy lisää. PJ Control Oy:n liikevaihto on noin 7 miljoonaa euroa. UraChat-palvelu on tuonut heille merkittävästi lisää tarjouspyyntöjä ja myyntiä.

PJ Control Oy:n myyntijohtaja Mikko Pokki kokee yrityksen hyötyneen UraChatille ulkoistetusta chat-palvelusta.

Alussa olimme skeptisiä, että toimiiko se. Chatin tehokkuus yllätti kuitenkin positiivisesti. Vuoden kokemus on, että chat-palvelu on erittäin fiksua ja toimivaa. Olemme saaneet useita uusia asiakkaita ja kauppaa on tullut viikottain.

Pokki kokee, että chat-palvelun avulla voidaan tehokkaasti palvella asiakkaita myös teknisten komponenttien ja järjestelmien myynnissä. Chat-myyjän oma osaaminen toimialasta ei ole välttämätöntä:

Asiakkaat ymmärtävät, että chat-myyjä ei ole asiantuntija. Yhteistyö toimii, kun on ammattitaitoa chatin pyörittämiseen, osaa esittää tarkentavia kysymyksiä ja hallitsee asiakaspalvelun. Me hoidamme kuitenkin alan ammattilaisina myynnin loppuun; Mikko Pokki kertoo.

PJ Control Oy aloitti yhteistyön Uranon kanssa joustavalla kokeilujaksolla. UraChatin käyttöönotto oli yllättävän helppoa ja yksinkertaista. Kolme chat-myyjää perehdytettiin paikan päällä noin puolen päivän ajan yrityksen toimintaan ja tuotteisiin. UraChat-palvelu avattiin sen jälkeen verkkosivuilla nopeasti ja yhteistyötä on kehitetty koko ajan paremmaksi.

Lähes heti kassavirta oli positiivinen. Seurasimme tarkasti chatista saatujen liidien arvoa ja näimme, että myyntiä syntyi välittömästi.

Chat-kanavan kautta saatuihin yhteydenottopyyntöihin on helpompi valmistautua kuin puhelimitse tulleisiin, joten asiakaspalvelun laatukin on samalla parantunut. Tällä hetkellä PJ Control Oy:n sivuilla käydään sata chat-keskustelua kuukaudessa. Näistä noin puolet on kaupallisesti merkittäviä yhteydenottoja.

Asiakkaat ovat suhtautuneet UraChat-palveluun erittäin myönteisesti. Tarjoamme asiakkaillemme monia kanavia ottaa yhteyttä, monille chat on näistä helpoin ja luontaisin tapa.

Myös PJ Controlin myyjät ovat kokeneet chatin hyväksi:

Myyjämme ovat tyytyväisiä, kun tarjouspyyntöjä satelee tämän tästä. Merkittävää on myös se, että se on vähentänyt puheluita. Kun keskeytyksiä tulee päivän aikana vähemmän, on toimintakin tehokkaampaa.

Mikko Pokki rohkaisee kaikkia harkitsemaan vakavasti chat-palvelun käyttöönottoa.

Chatti toimii kaikilla, joilla on kotisivut. Se madaltaa kynnystä kysyä apua ja ottaa yhteyttä. Nykypäivänä kukaan ei jaksa enää etsiä ja surffailla yritysten sivuilla kauaa. Chat-palvelusta on helppo kysyä nopeasti mitä kaipaa. Ja se toimii lähes kaikilla toimialoilla.

Älykästä markkinointia verkkosivuillesi.

Urano Oy ja Mikko Pokki, PJ Control Oy Urachat

UraChat-palvelu tuo Scanseri Oy:lle päivittäin uusia liidejä

Scanseri Oy on lauttasaarelainen perheyritys, joka palvelee asiakkaiden painotarpeita joustavasti sekä luotettavasti 40 vuoden kokemuksella. Scanseri Oy painaa asiakkaiden painotuotteita laidasta laitaan ja toteuttaa niin pienet kuin suuretkin painotyöt.. [Lue lisää]

UraChat-palvelu on tuonut PJC:lle merkittävästi lisää tarjouspyyntöjä ja myyntiä

PJ Control Oy on automaation, sähkötekniikan ja pneumatiikan asiantuntija. Palveluita ovat muun muassa tuotemyynti, suunnittelu, asennukset ja järjestelmien ohjelmointi. PJ Control Oy käyttää alan parhaita komponenttitoimittajia..  [Lue lisää]

UraChat-palvelu on parantanut asiakaspalvelukokemusta

Jungheinrich on Saksalaisperäinen kansainvälinen konserni, joka toimittaa maailmanlaajuisesti materiaalitekniikan ja materiaalikäsittelyn laitteistoja.. 

[Katso video]

Mitä chatissa ei kannata tehdä?

Vaikka olisit kuinka ratkaisukeskeinen ja positiivinen, niin joskus on hyvä pohtia myös sitä missä voidaan mokata. Tapoja ja paikkoja on varmasti paljon, mutta keskitytään tässä muutamaan asiaan, joita ei chat-palvelussa kannata tehdä – edes huumorimielessä.. [Lue lisää]