Ammattichattaajan esittely: Jeremias

Ammattichattaajan esittely: Jeremias

Jeremias on ollut Uranolla töissä yli viiden vuoden ajan. Positiivinen asenne ja omistautuminen ovat tehneet hänestä arvokkaan osan meidän chat-tiimiä. Jeremias on myös olennaisesti mukana palveluidemme kehittämisessä. Kysyimme muutaman kysymyksen ammattichattaajaltamme:

Viisi vuotta töissä Uranolla. Mikä on innostuksesi salaisuus?

- Erittäin mielenkiintoinen työ, yleisesti on vain hyvä olla juuri tässä firmassa ja työyhteisössä. Yritän olla pitämättä sitä salaisuutena.

Miten chattaaminen onnistuu monien eri toimialoilla toimivien yritysten sivuilla?

- UraChat-palvelua aloittaessa saamme asiakkailta kattavat tiedot siitä, mitä asioita kerromme ja millä tavalla kommunikoimme chatissa heidän asiakkaillensa. Yritykseltä saamamme tiedot, chateista saatu palaute ja yrityksen verkkosivut ovat tärkein tiedonlähde UraChat-palvelussa. Pidämme myös jatkuvasti asiakkaillemme seuranta- ja kehityspalavereita, joissa käymme läpi käytyjä chat-keskusteluja ja tuloksia. 

Miten chat-palvelut ovat kehittyneet työurasi aikana?

-
 Chat-palvelut ovat muuttuneet paljon viidessä vuodessa. LiveChatin ja ChatBottien lisäksi nykyään on myös VideoBotteja sekä tekoälyohjelmia eli palvelut ovat laajentuneet. Verkkosivuista tulee jatkuvasti tärkeämpi asiakaspalvelun ja myynnin kanava, jolloin palveluiden täytyy vastata tätä tarvetta. Ihmiseltä saatua palvelua ei saa ikinä korvattua, mutta tekoälyä voi hyödyntää palvelun tehostamisessa. Olemme Uranolla tehneet jo vuosia erilaisia ja laadukkaita chat-ratkaisuja. Vuosien kokemuksen sekä jatkuvan kehittämisen ansiosta ratkaisumme pysyvät nykyaikaisina ja kehittyneinä. Olen itsekin ollut jatkuvasti mukana kehittämässä ja suunnittelemassa meidän tarjoamia chat-palveluita.


Mikä on mielestäsi tärkeintä chattaamisessa?

-
 Nopeus ja ystävällisyys ovat mielestäni ehdottomasti kaksi tärkeintä. Ihmiset vierailevat verkkosivuilla todella vähän aikaa, alle minuutin vierailut eivät ole harvinaisia ja vastaus täytyy saada sekuntien kuluessa ensimmäisestä viestistä. Nopeus näkyy myös siinä, että olen työstä saadun kokemuksen vuoksi todella nopea löytämään tietoa verkkosivuilta. Ystävällisyys on tärkeää ja ihmiset ostavat tuotteita, kun saavat nopeaa ja henkilökohtaista palvelua. Verkkosivuilla on tärkeää olla oikea henkilö vastaanottamassa asiakkaita. Asiakkaat ovat usean kilpailijan sivuilla samanaikaisesti ja jos vain yhdellä sivulla on henkilö valmiina auttamaan ja vastaa ensimmäiseen viestiin alle 10 sekunnissa, kynnys ostaa tuolta yritykseltä madaltuu huomattavasti.


Mikä työssäsi on parasta?


- Työnkuvan laajuus ja uuden oppiminen. Meillä on asiakkaita laajasti eri toimialoilta ja joudun usein peräkkäin vastaamaan kysymyksiin toisistaan täysin poikkeavilta aloilta. Joku kysyy hotellihuoneen hintaa ja tietoja huoneesta, seuraava chat voi olla asiakas kysymässä oikeaa laakerityyppiä puhaltimeen ja kolmas haluaa tarjouksen uudesta autosta. Teen chatin lisäksi välillä muitakin hommia, kuten teknisiä asetuksia chat-palveluun ja ulkoasuun liittyen, laskutusta sekä tekoälyn koulutusta. Tekoäly on melko uusi ja todella kiinnostava puoli työssä, koulutan tekoälyä jatkuvasti ja yritän löytää keinoja tämän hyödyntämiseen asiakkaidemme myynnissä.

Takaisin blogiin